DTH 2019

Az én ökofarmom címet adtuk munkánknak, mely több hetes elfoglaltságot jelentett. Diákjaink csoportokban kezdtek dolgozni. Első lépésként előzetes ismereteiket felhasználva megpróbálták elképzelni, mit is jelent a cím. A következőkben információt gyűjtöttek IKT eszközeik segítségével pontosan mit is jelent maga az, hogy ökoház. Konkrét feladatra csak ezek után került sor. Csoportokban vagy egyénileg tervezték meg saját ökofarmjukat. Néhány órában papírra vetették vázlatos elképzelésüket, majd ingyenesen használható online, illetve telepített szoftverekkel 3D-ben is megszerkesztették házaikat és azok környezetét. A házakat minden esetben be kellett rendezni a berendezési tárgyakat a megfelelő helyiségekbe és irányba tenni, illetve színezni. Fontos volt a lakhatóság és a nyílászárók, az áramforrások és az elektromos eszközök mennyisége. A jelen kor igényeit is figyelembe kellett venniük. Az elkészült munkákat rövid leírással látták el a diákok, mely tartalmazta, hogy milyen egyéb eszközök lettek beépítve az épületbe vagy a környezetbe. Ezek megújulóenergia forrást vagy újrahasznosítással segíthették a mindennapkat. Olyan eszközök fogalmát tanulták meg, mint pl: napkollektor, hőtároló, kétkörös vízrendszer stb. A produktumok elkészüléséhez a gyerekeknek szükségük volt természetismereti, földrajzi, biológiai, rajz – és vizuáliskultúrai magyar nyelv és irodalmi illetve idegen nyelvi és informatikai ismereteikre.

A projektben a 6. és a 7 évfolyamos tanulók vettek részt, akik nagyon jól szórakoztak munka közben és a projekt lezárását követően is tovább tervezgettek tanórai és otthoni keretek között.

KÉPEK

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.