Környezetvédelmi tábor

Az EFOP-3.3.5-17-2017-00057-Élmény pedagógia a tanulók képességeinek sokoldalú fejlesztésére című pályázaton belül 2019. június 17-21 között iskolánk napközis nyári tábort valósított meg.
A tábor célja volt, hogy környezettudatos, felelős személyekké váljanak a résztvevők. Helyi és globális szinten is megismerhették a környezetvédelem fontosságát. A foglalkozásokon újabb ismeretekkel bővült tudásuk, a műanyagokról, kőolajról, hulladékokról. A diákok együtt tanulták meg a műanyag- történetét, -létrehozását,- feldolgozását és újrahasznosítását egyéni, frontális és csoportos feladatok során. 
A program segítségével nagyobb betekintést nyerhettek, a hulladékok és szemétfajták csoportosításáról, melyet felhasználhatnak a mindennapi életük során. Megértették milyen fontos akár a napi bevásárlásnál figyelembe venni akár a csomagolások jelzéseit is. Ezáltal fejlődött szemléletük, kritikai gondolkodásuk, kreativitásuk. A strandon és a Nyíregyházi Sóstó Zoo állatkertben tett látogatás alkalmával megfigyelhették a környezetvédelemre tett helyi lépéseket, intézkedéseket, pl.: szelektív hulladékgyűjtőket. Az állatkertben találkozhattak olyan veszélyeztetett fajokkal is, melyeket már érint a globális környezetkárosítás.
Az újrahasznosítás témakörében foglalkoztak, a DIY-Csináld magad! módszerrel (régiből valami újat). Játékos. vidám keretek között érzelmileg és tudatosan megértették, hogy használt tárgyaiknak még lehet új funkciója és ezzel hozzájárulhatnak a helyi és a globális probléma megoldásához. A csoportos feladatmegoldások során fejlődött kapcsolatteremtő képességük, határozottságuk. 
Megismerték diákjaink a kőolaj alapú műanyagok és az újrahasznosított illetve lebomló anyagok közötti különbséget. Az egyéni feladatok és közös beszélgetések is érzékenyebbé tette a résztvevőket a környezetünket érintő problémákra. A Zöldút elektromos autóival tett kis kirándulás során tapasztalatokat szereztek a járművek környezetbarát meghajtásáról.
A programtervben szerepelt előadások, filmek szemléletesem mutatták be a fogyasztói társadalom jelenleg környezetre gyakorolt hatását és annak következményeit. A változtatás lehetőségére is kaptak útmutatást a tanulók. A hét során megemlítésre kerültek még az alternatív energiaforrások, melyekkel szintén csökkenthetik ökológiai lábnyomukat.
Környezetszennyezés nyomait figyelhették meg egy rövid sétahajókázás alkalmával a Bodrog folyón. Megszerzett ismereteiket alkalmazva figyelhették meg az úszó illetve fennakadt hulladék állapotát. 
Figyelemre méltó volt, hogy milyen megoldásokat tehetnek a fiatalok annak érdekében, hogy elkerüljék a nagyobb mértékű környezeti katasztrófát. Megértették, hogy környezetük megóvására egyéni döntéseket kell majd hozniuk a jövőben és szakítaniuk kell régi, elavult hagyományos szokásaikkal. 
Megállapíthatjuk, hogy a projekt tartalmi elemei és eszköztára hozzájárultak, hogy a tanulás közösségi élménnyé váljon.

KÉPEK

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.